INNBYDELSE

Night Hawk 2020
@Fossum Idrettspark – Oslo
8. – 9. august

Stafetten for alle!
Klubbtur til Night Hawk i Oslo
– så tar vi VM etterpå!

NYHETER 2020
• Kommer

Gå til egen side for mer informasjon om

Night Hawk Relay

Night Hawk Kids

Individuelle løp

Kollektivtransport
TBA

Bil og parkering:
P-avgift kr 60,- pr dag, kr 100,- for 2 dager
Betales med Vipps 10711 (Natthauken IL), vises til p-vakt og utlevert kvitteringslapp legges i bilen.
Evt. kontant eller kort kan benyttes.

Arena

Fossum Idrettspark

Program

Lørdag 09. august
13.00: Arena, infotelt og servering åpner
14.00 – 16.00: Fri start individuelle klasser
19.00 – 22.00: Utlevering av låne EmiTag og GPS i EmiTag teltet
20.00: Night Hawk Kids Stjernenatt, fellesstart
21.30 – 22.00: Fri start individuell Åpen Natt
21.30: Start Girls & Boys etappe 1-2
21.45: Start Open etappe 1-2
21.55: Start Women og Masters Women, etp 1-3
22.20: Start Men, Masters Men og Grand Masters Men, etp 1-4
22.30-00.30: Night Flash Ungdom – nattparty på arena
23.45: Premieseremoni for natt-etapper
01.00: Siste løper i mål

Søndag 10. august
08.00 – 10.00: Frokost på arena og skole
09.00: Arena, infotelt og servering åpner
09.00 – 11.30: Utlevering av låne EmiTag og GPS
10.00: Night Hawk Kids Eventyr, fellesstart
10.10: Jaktstart Boys
10.20: Jaktstart Girls
10.30: Jaktstart Open
10.40: Jaktstart Women
10.50: Jaktstart Masters Women & Grand Masters Men
11.00: Jaktstart Masters Men
11.10: Jaktstart Men 5&6 etappe
11.00-13.00: Fri start individuelle klasser
11.30: Fellesstart Boys og Girls som ikke har vekslet
12.30: Premieseremoni Boys og Girls
13.30: Fellesstart Open, Women, Masters Women og Grand Masters Men som ikke har vekslet
14.00: Fellesstart Men og Masters Men som ikke har vekslet
14.15: Premieseremonier Open, Women, Masters Women, Grand Masters Men, Masters Men og Men
16.00: Målet stenger

Kart:
TBA

Terreng

TBA

Spesiell kart-/terrenginformasjon
TBA

Terrengsperring
TBA

Det benyttes EmiTag og Emit touchfree stempling
Løperne kan benytte personlige EmiTag eller få tildelt EmiTag fra arrangøren (leiebrikker). Utlevering av leiebrikker gjøres i EmiTag teltet ved start (se arenaskisse).

EmiTag leveres etter målgang.
EmiTag utleveres på nytt for innsjekk søndag.

NB! Postene henger stedvis tett – sjekk koder!
NB2! Det er andre poster ute i terrenget.
Både tur-o og spesielle rørposter til trening, som kan forveksles med refleksrør som brukes til natt-o. Disse postene har ikke stemplingsenheter.

Trening
TBA

EmiTag

Fest brikken håndleddet. Ved stempling i høy fart må man holde brikken innenfor 0-50 cm fra postenheten til brikken blinker. LED lyset i brikken vil blinke i 10 sekunder fra godkjent stempling på emiTag produsert frem til 2015. emiTag fra 2016 blinker kun i 5 sekunder. Mer info her

NB! Det er viktig at dere ser blinkingen. Dette er den eneste bekreftelsen på godkjent stempling! Alle EmiTag-brikker som har serienr lavere enn 3 673 870 må byttes eller sendes til batteribytte. 

Har du ikke EmiTag kan du kjøpe dette hos Rune O-Utstyr eller leie av arrangør til 70 kr. Det koster 70 kr totalt uansett hvor mange løp/etapper du løper.

 

Stempling post type TOUCH-FREE PRO

Postene er av typen Touch-Free PRO.
Stemplingsavstand er 65cm når man står stille. Stemplingsavstanden minsker I høy fart. Touch-Free PRO postenheten ligger horisontalt på bukken.
Det er ikke nødvendig å berøre posten. Touch Free betyr berøringsfritt!!

Eksempel video

EmiTag Start
Hold EmiTag brikken inntil startenheten for å “nulle” brikken. Startenheten er plassert ved inngangen til startområdet. Brikken leses av etter målgang. Bruk egen brikke eller lei av arrangøren til 70 kr. Bestilles i Eventor. EmiTag brikke kan kun brukes EN gang i stafetten søndag.

GPS-tracking
Utstyr for GPS-tracking deles ut i Innsjekkings-teltet.
Lørdag: De antatt beste lagene i Men og Women utstyres med GPS tracking
Søndag: De beste lagene etter nattetapper utstyres med GPS tracking
GPS-tracking vil vises live på arena under hele konkurransen. Under jakstarten søndag er det ikke tillatt for løpere å følge med på arena før de selv har løpt!

Start/Mål/Veksling:

Fellesstarter lørdag:
Ta med startnummer og EmiTag til innsjekk. Pass på at strekkoden er godt synlig og uskadet. Alle klasser starter på arena (se arenakart). Innslipp til startslette 15 min før start. Kartene deles ut i hånden 3 minutter før start.
Starten skjer på signal fra speaker – se tidsskjema for starttider.
Startoppsett fellesstarter lørdag:


I hver boks er det 10 rader med 10 løpere i bredden. Start nummer 1-10 lengst frem.

Søndag
Utdeling EmiTag i Innsjekkings-teltet fra kl 09:00
Jaktstart alle klasser fra arena. Løperne må være inne i startfeltet senest 15 min. før egen jaktstarttid. Starten skjer på signal fra starter – se tidsskjema for starttider.

Nyhet 1: Avstanden mellom lagene blir halvert etter natt-etappene. Slik at det blir en tettere jaktstart. Dette gjelder for alle stafettklasser.

Nyhet 2: Etappe 5 og 6 i herreklassen starter samtidig på jaktstart. De har like løypelengder. Etappe 7 må vente til begge løperne har kommet inn før man kan løpe ut på sin etappe. Det vil være et «blankt kart» som tas ned fra vekslingsplanken for første mann inn (a la 15-stafetten og 25-manna).

Resultatservice
Startlister, resultater, GPS-tracking, og bilder legges fortløpende ut på Resultater. Resultater og GPS tracking vises også på små skjermer på arena og slås opp på tavle på arena.

Etteranmelding på løpsdagen lørdag og søndag
Etteranmelding er mulig i Infoteltet på arena for klassene Girls, Boys, Open, Kids og Individuelle løp. EmiTag leiebrikke hentes i EmiTag teltet.

Lagsposer
Klubbvise lagsposer for alle klasser hentes i Infoteltet på arena lørdag 10. august kl. 18:00-21:30. Lagsposene inneholder alle startnummer for både natt- og dagetapper, startliste og PM. Sikkerhetsnåler fåes i Infoteltet. Alle løpere skal bære startnummer.

Frist lagoppstilling
Lagoppstillinger må leveres innen kl 13.00 lørdag i Eventor. Det er ikke nødvendig med EmiTag brikkenummer i Eventor.

Løperbank
Gå hit Løperbank

Løperdrikke
Det er løperdrikke i skogen og på arena. Vi har vann og sportsdrikk fra Fuel of Norway

Dusj
De som overnatter på skole kan bruke dusj der.

Premieutdeling
Lørdag:
Vinnere av hver nattetappe Women og Men mottar premie kl 23.45

Søndag:
Premieutdeling for Boys og Girls kl. 12.30.
Premieutdeling for alle andre stafettklasser kl. 14.15.

Restaurant og kiosk
Ta middagen på arena! Vi serverer deilig biff stroganoff og hamburger i restauranten. Det blir også salg av hjemmebakte kaker, vafler, fruktbeger, smoothie, kaffe og mineralvann. Søndag morgen kan du kjøpe frokost på arena mellom kl. 08 – 10.
Frokost som er inkludert i skoleovernattingen, serveres på skolen mellom kl. 08 – 10.
Du kan betale med kort, kontanter (NOK, SEK, Euro) eller Vipps 10711.

Salg

  • Kiosk og restaurant.
  • Runes O-utstyr med rikelig utvalg av orienteringsutstyr.
  • Night Hawk effekter av god kvalitet og spenstig design.

Barnepass
Det er ikke organisert barnepass. Vi regner med at klubbene har egne ressurser til dette.

Påmelding
All påmelding skal skje i Eventor.
Utenlandske klubber skal også melde seg på i Eventor.

For mer informasjon gå til påmelding

Starkontingent

TBA