Bli arrangør! 

Å arrangere Night Hawk er gøy og lønnsomt.

Det er sosialt også for arrangører, og en morsom ting klubben kan gjøre sammen! 

arrangør - 2.jpeg
Arrangør av Night Hawk
 
 

Herlig at dere er interesserte i å arrangere Night Hawk! 

Slik er prosessen for å bli arrangør: 

  1. Finn et spennende terreng og en sosial arena. Å ha en ide om en egnet startplass for en stor og magisk fellesstart er heller ikke dumt. 
  2. Finn 3 nøkkelpersoner til Hovedkomiteen: Hovedkomiteleder, Løpsleder og Salgssjef
  3. Send inn interesseskjemaet under (eller en mail til styret@nighthawk.no), der du forteller om dine planer (terreng, arena, nøkkelpersoner). 
  4. Så tar vi det derfra. 

Hva kreves av en arrangør? 

  • Å være en norsk o-klubb.
  • Ønske om å skape en sosial opplevelse utenom det vanlige i flott natur. 
  • Å etablere en hovedkomite som tar ansvaret. 

Hvordan ser hovedkomiteen og arrangørstrukturen ut? 

  • Hovedkomiteen består av 5 personer: Hovedkomiteleder, Løpsleder, Salgssjef, Infosjef og Reise/Transport. 
  • Night Hawk har en 3-delt arrangørstruktur: Nivå 1, 2 og 3.
    • Nivå 1 er Hovedkomiteen. Hovedkomitemedlemmene har ansvaret for sine områder med flere undergrupper og hver gruppe har en stasjonssjef.
    • Nivå 2 er alle Stasjonssjefene. Stasjonssjefene han ansvar for sin stasjon. En stasjon kan være parkering, speaker, løypelegger eller restaurant.
    • Nivå 3 er alle Arrangørene. Arrangører kommer og gjennomfører spesifikke oppgaver, i forkant eller under Night Hawk uka. Arrangører trenger gjøre lite eller ingen forberedelser 

Får vi noe hjelp? 

Ja, det er mye hjelp å få. En enkel-å-følge arrangørmanual, erfaringer fra tidligere års arrangører, tidtagning ordnes av eksterne, hjelp med nettside og sosiale medier mm.  

Det er også god hjelp å få fra Norges Orienteringsforbund. 

Night Hawk er lønnsomt å arrangere.